Čitamo u obitelji i uživamo

Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja  poticati čitanje.

Pa se tako čita na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… pa u toj se školi stalno nešto čita. Tu su i knjižničari koji stalno spominju neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru…

A što je s obitelji? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita?

Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Zbog toga smo se i ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 128 škola diljem Republie Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Brojka od 4398 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.

Ove godine u projekt su se, u dogovoru s učiteljicama Jadrankom Žugčić i Renatom Suminom, uključili 3.A i 3.C  zajedno sa svojim obiteljima.

 

Pravila projekta su ostala ista.

U ruksaku, koji svaki put kući na pet dana nosi drugi učenik, nalazi se 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja. Neke su knjige namijenjene roditeljima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje. Nakon pet dana, dijete ruksak vraća u školu.

Evo nekoliko naslova knjiga koje se ove godine nalaze u ruksacima: Brbljava Iva, Muka malog vuka, Borovnica (strip), Pettson ima loš dan, Gužva u povrtnjaku, Izumi i otkrića, Unutarnji svijet životinja, Kad bi se njih pitalo, Kako pomoći klincima da si sami pomognu, Kako nacrtati životinja na jednostavan način, Vitezovi i utvrđeni dvorci, 365 zabavnih aktivnosti na otvorenom, Grčka u Periklovo doba…

U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova. U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

Roditelji i članovi obitelji upoznati su s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku, tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

 

Učenici koji su prvi odnijeli ruksak svojoj kući su: Maja Salaković, 3.A i Ivano Karapandža, 3.C.